Wordless Wednesday #8 – Jampi pujuk anak nangis

Wordless Wednesday – Jampi pujuk anak nangis

Jampi pujuk anak nangis

Wordless Wednesday - Blogger akan pos gambar tanpa penjelasan mengenainya

Jampi pujuk anak berhenti nangis: “Fuhh..kiri Fuhh..kanan budak nakal memang macam tuh”

p/s: aku tidak pasti mujarab atau tidak tapi cubalah sendiri jampi pujuk anak berhenti nangis:-)




45 total views, 2 views today

88 thoughts on “Wordless Wednesday #8 – Jampi pujuk anak nangis”

  1. wah mankin besar makin la buat perangai kan…hihihi sll kena pantau bro..anak aku usia 2 thn pun sama..huhu cabaran si ayah nie..;)

    [Reply]

  2. sbnrnya kadang2 diorg bukanlah sakit mana pun,tp bila mak ayah tolong buat fuuuh fuuh tu, diorg rasa betapa mereka disayangi..sbb tu suka buat2 cedera..hehehe

    [Reply]

  3. Nangis sebab nak ikut ayah dia rupanya.. Ingatkan nangis sebab terjatuh td. Tak namanya budak2 kalau tak jatuh sana sini…

    Walaupun ada budak selalu mengekor je namun tak pernah rasa menyusahkan pun kan. Dorang mcm tahu2 je yg kita syg kat dia sbb tu dia asyik nak dekat dgn kita. Kesian jugak kalau budak nangis depan pintu toilet . Tapi takkan la nak bawak dia masuk sekali kan.. hehe

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Saya bukannya apa bimbangkan anak dan saya akan jatuh sama kerana anak suka gayut dikaki

    [Reply]

  4. kadang2 tengok ada juga cara tepuk2 blakang anak sampai tak menangis.. yg ni tak test lagi sebab anak pun takda lagi.. hehe

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Tepuk ada mengurut belakang anak. Anak saya ini mudah cengeng :-)

    [Reply]

  5. Poor baby. He is teary-eyed and looks so scared. He even had a scratch on the forehead. What could have happen? But he is still so cute and he very lovely eyes.

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Thanks bro. My son easily to cry out and sometime takes time to make him calm down. :-

    [Reply]

  6. sian dia..
    saya ubah sikit jampi tu..
    budak nakal jadi budak baik..
    takleh sebut nakal sebab nanti jadi doa ibu..
    :D

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Boleh-boleh sahaja diubah yang penting dipujuk dapat diam :-)

    [Reply]

  7. hahaha… tak jadi la kat anak aku bro… aku ubah jadi budak baik pulak oh jadi pulak… terkejut kot anak aku ni… biar betul bapak aku… hahahahha

    [Reply]

  8. Anak bapa. mesti nak ikut kemana bapa nak pergi

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Asyik hendak berkepit sahaja. Kalau hari cuti satu kerja pun tidak dapat hendak buat asyik mengadapnya. Bayangkan menaip blog sebelah pegang dia sebelah tangan tekan butang keyboard :-)

    [Reply]

  9. Cantiknya mata dia! Tambah pula ada hiasan air mata.

    Jampi tu mujarab sebab bila budak-budak dengar mak ayahnya menjampi, dia ingat mak ayahnya menyanyi, lalalala….. hehehe…ada kaitan tak?

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Mana taknya beriya menyembur ke kiri dan ke kanan mengalah tok bomoh :-)

    [Reply]

  10. Kalau aku plak,

    “Baa baa baa… (tutup muka) tu Spongebob!!” ;D
    adamfaiz recently posted…Wordless Wednesday 5 – Asyiknya Dengan Mainan BaruMy Profile

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Yang ini dengan cara moden pula :-)

    [Reply]

    adamfaiz Reply:

    Takde la bro.. aku nye anak kalau nangis selalu aku bawak naik motor je.. sure diam..pastu terlentok tidur
    adamfaiz recently posted…Wordless Wednesday 5 – Asyiknya Dengan Mainan BaruMy Profile

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Terjadi kepada kawan saya setiap kali sebelum pergi kerja mesti bawa anak pusing-pusing naik motor dan ada pula yang bawa anak pergi kedai beli cekedis :-)

    [Reply]

    hafizmd
    Twitter:
    Reply:

    kuikuikui…

    ini jampi, bukan setakat baby yg berhenti nangis, mak baby boleh gelak ni…kuikuikui

    [Reply]

  11. kalo arwah abah saya, dia akan cakap macm ni
    “tukul tangkal balik pintu, budak nakal memang begitu fuuuuhhh!”

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Macam-macam cara tradisional hendak pujuk anak kecil supaya berhenti menangis :-)

    [Reply]

  12. haha…jampi tu mujarab ke?boleh gak aku nak cuba kalau mujarab.hehe…
    tu kucing ke yang cakar dahi dia?ke bapak dia?hehe…
    Pacifista – X recently posted…Contest: Review Alexa @ Pacifista.myMy Profile

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Tak akanlah bapanya hendak mencakar dahi anaknya sendiri. Walaupun baby Aslah kuat melalak tetap sayang :-)

    [Reply]

    Pacifista - X Reply:

    haha…gurau je bro.ni mesti kucing yang cakar tu…
    Pacifista – X recently posted…Contest: Review Alexa @ Pacifista.myMy Profile

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Rumah saya kucing diban terus kerana anak-anak dan isteri ada lelah. Kepala bercalar sebab bergesel dengan tikar rotan

    [Reply]

    Pacifista - X Reply:

    sama la.orang rumah aku pun alah dengan kucing ni…
    Pacifista – X recently posted…Contest: Review Alexa @ Pacifista.myMy Profile

    [Reply]

  13. aku pun nak tanya benda yang sama dengan wan..
    ada wolverin ke kat rumah bro…
    Ps : jampi aku masa kecik kecik dahulu.. “suku sakat alik bukit budah buas boleh sakit ” :D
    dnoBiz recently posted…SiteLink Dnobiz – Dulu ada Lapan Je….My Profile

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Kalau ada Woverine siapa pula lawannya? :-)

    [Reply]

    dnoBiz Reply:

    kekadang woverine cuai tercakar muka sendiri hehehe

    [Reply]

    hafizmd
    Twitter:
    Reply:

    ni boleh stat hapal ni…hehee

    [Reply]

    dnoBiz Reply:

    hafal Fiz jangan tak hafal.. nanti dah katam yang tu hafal sambungan dia pulak (tapi kasr sikit bunyinya “wa kial kial Wa kepuh kepuh nak sia sia nak mampus mampus”… hehehe :D
    dnoBiz recently posted…Rock Raya – Lagu Raya Versi Rock (Video)My Profile

    [Reply]

  14. comelnya
    kat dahi dia kena apa tu

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    3 calitan Sarjan di dahi kerana kepala terjatuh diatas tikar rotan :-(

    [Reply]

    nuriz Reply:

    hehe calitan sarjan rupanya…meniti hari hari nak membesar… :)

    [Reply]

    Dulu Lain Sekarang Lain
    Twitter:
    Reply:

    adeh jatuh.. kesian ehhh baby.
    Psttt.. kawe pon main jampi2 gak :D Budak2 psikologinya akan diam bila kita baca mende2 tertentu depan mereka. Tapi kalu masih nangis gak, kena pi hospital la bro…

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Setakat ini tidak ada kecederaan yang membimbangkan lagi pun baby lelaki agak lasak sikit

    [Reply]

    hafizmd
    Twitter:
    Reply:

    biasalah…hero mmg ada calit sana calit sini :D

    [Reply]

    akubiomed Reply:

    Baru sahaja hilang calitan timbul calitan baru. Tempoh hari kiri dan kanan dahi ada calitan

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge